* / מרים קליין

  •  
  •  
  •  
  •  

* / מרים קליין

בְּבוֹאֵךְ לַחֲשֹׂף אֶת נִימַיִךְ
רֵאשִׁית טִפְחִי עַל עוֹרֵךְ
בִּדְקֵי אִם זֶה יוֹעִיל לְקִיּוּמֵךְ
הַשְׁמִידִי רְאָיוֹת מַחְשִׁידוֹת
יֵשׁ שֶׁהַדְּבָרִים בְּרוּרִים
מִתַּחַת לִפְנֵי הַשֶּׁטַח.

בַּבָּשָׂר נוֹגֵעַ הָאָפֵל
בַּבָּשָׂר נְמַקִּים קוֹלוֹת פְּחָדַיִךְ
כְּדֵי שֶׁהַבֶּהָלָה לֹא תִּתְעַצֵּם וְתִמְשֹׁל
אַל תַּעַצְמִי עֵינַיִם, נַסִּי גַּם לֹא לְמַצְמֵץ
פִּקְחִי אוֹתָן לִרְוָחָה בְּעָצְמָה.

בְּבוֹאוֹ שֶׁל יוֹם, זֶה יָבוֹא לְעֶזְרֵךְ
גַּם בְּאַחֲרוֹן הַיָּמִים.

ניקוד: יאיר בן־חור

"על האישה לכתוב את עצמה: על האישה לכתוב על האישה ולהביא את הנשים אל הכתיבה שממנה הן הורחקו באלימות, כפי שהורחקו מגופן שלהן", טענה סיקסו ב"צחוקה של המדוזה". מרים קליין יודעת שבבואה אל הכתיבה, בעל כורחה היא נידונה לחשיפת הפחדים והאופל וכאבי "הבשר". שהרי הגוף אוצר בחובו את צלקות הנפש, בין אם את מנסה לעצום עיניים ובין אם לאו.

5 thoughts on “* / מרים קליין

  1. רינה סולומון

    שיר הוראה – עצה עצמית, שיכולה בהחלט לשרת כל כותבת, מתוך ניסיון ומודעות לדברים הנולדים מתוך הכתיבה ובאים בעקבותיה.
    ויש התפתחות בהוראה, כפי שכתבה בתגובתה רחל בכר.
    הסיבה לעצה מובאת בסוף השיר ומעידה על התבוננות מושכלת ורגישה.

  2. רחל בכר

    חשיפת הנימים היא הראשונה בשרשרת כלי הדם שאפשר לחשוף מבלי להיפגע.הנימים מיועדים לחילוף חומרים כמו מים וכימיקלים ולכן הרושם שלי הוא שהחשיפה אינה חד צדדית ומאפשרת ניקוי.

    כשמתחילים בחשיפה תמיד קיים החשש שתהיה העמקה שתגיע לאיברים הפנימיים יותר ומשם אין דרך חזרה כי.לאחר שמגיעים לכלי דם המובילים אל הלב וממנו אי אפשר להסתתר.
    יפה מאד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *