פח

מרתפים / רענן בן־טובים

מרתפים / רענן בן־טובים

אנו מבקשים את סליחתכם אולם נאלצנו להסיר את השיר.

3 תגובות

  • מוטי

    הסרתם את השיר והשארתם את הכותרת?מה זה אומר,שהורדתם את השיר למרתפים כמו שמורידים את הציורים בלובר או בשאר המוזאונים הגדולים?:)

    • gai

      היי מוטי, השארנו את הכותרת בשביל אותם אנשים שקיבלו את הלינק במייל, בכדי שלא יוביל לשום מקום

      • מוטי

        כן,הנחתי שהייתה סיבה כלשהי להסרת השיר, אולי בעיה כלשהי עם זכויות יוצרים, מי יודע, ובכל אופן,
        נשארה הכותרת של השיר :"מרתפים" ועל זה כתבתי,תוך כדי כך שאני מתייחס לעולם הדימויי של השיר שהוסר.עכשיו הלינק שנשלח באימייל מוביל לכותרת "מרתפים" וכל מקום, במובן מסוים, הוא טוב ,אולי, משום מקום, כנראה. כיוון שכך, החלטתי שגם הכותרת היא שיר ויש להתייחס אליה בהתאם ולמצוא בה משמעות..:)

        אז אם מישהו יגיע עם הלינק לכאן, לפחות לא נאכזב אותו וניתן לו עוד משהו לקרוא, עוד איזשהו עניין לענות בו ובשאיפה לא להתענות בו. "כל" המדינה ממילא כמרקחה בימים האחרונים בשל קלטות כלשהן "מבית המרזח". אפילו דוסטוייבסקי לא היה מצליח לייצר דיאלוגים אמינים יותר המבטאים את הרובדיות של האדם, עליה הוא נאלץ תמיד לתת דין וחשבון, דווקא כאשר הוא לא מצפה לזאת. איך אומרים, "שפת ביבים" או שפת מרתפים….ממש שדים על ימין ועל שמאל:)

        לאדם יש כל מיני צדדים ולא תמיד ברור איזה צד מוביל ולאן, למעלה או למטה, למרתף או למקום שממנו הגשם שוטף, השמש זורחת והקשת בוהקת..צדדים מסוימים יכולים ממש לחטוף את האדם, לקחת אותו בשבי ואפילו לדרוש כופר, שלא תמיד יהיה מי שיוכל לשלם אותו..(רואים את זה בכל מקום,הסתכלו,לא רק בעצמכם:) כך וגם כך, אני חייב לציין, שהאונה הקדם מצחית אצל גברים , מסיימת את "התפתחותה" אך ורק בגיל עשרים וחמש!(ולעיתים, לעולם לא:)נשים, לעומת זאת, כבר בשלות מאוד בגיל שמונה עשרה או תשע עשרה, מעניין, לא?:)לאחר מכן,כשהמוח של הגברים כבר מתחיל להידרדר ולהתכווץ, המוח של הנשים משכלל עוד יותר את הקישורים שבו ומשווה כוחות בגודל ואף עולה על זה הגברי במידה גדולה..:)

        זה מסביר גם חלק גדול מההבדלים בין גברים ונשים צעירות בכל הקשור בנושא האהבה והמין. גברים חושבים מהמרתף ונשים משלבות. יש להן דיאלוגים מכאן ומכאן, מלמעלה ולמלמטה כמו במחזה המפורסם….זה בהחלט הופך גברים(בהכללה כמובן) ליותר חלשים ונשים(בהכללה כמובן) ליותר חזקות, כי כוח מגיע מאינטגרציה, משילוב של חולשה, פגיעות ועוצמה ולא מהעמדת פנים של כוח, שמעידה על חולשה,על הדחקה, על פחד מפני אימפוטנטיות. גברים חזקים ביהירותם וברברבנותם בקבוצה,כנראה (שוב הכללה,כמובן,לצורך העניין), כי המיניות של האישה חזקה יותר ובשלה יותר ביחידות, ועל כן מאיימת יותר במידה רבה. אי אפשר להאשים בחורים צעירים או גברים מבוגרים לעת זקנה אם הם כושלים בלשונם מפעם לפעם. הם עצמם לא מצליחים להבין למה ואיך זה קרה להם.:)

        הנה, התחלנו מהמרתף והגענו לאונה הקדם המצחית. זה קצת יותר גבוה והנוף משם הרבה יותר מעניין והרבה יותר מקיף. זה מה שרואים משם, אולי, מי יודע:

        אופרה ווינפרי, שהיא כמו מונה ליזה כזאת,אבל שחורה(שאלתי את הדימוי מהשיר,שרק ראשו לא הוסר:), ,רוצה אולי לרוץ לנשיאות ארה"ב, כלומר להיות כמו האונה הקדם מצחית המשוחררת,שומרת המוסר, אבל טראמפ לא מאמין שהיא תרוץ ואם תרוץ, אז אין סיכוי שהוא לא יביס אותה,כי הוא רץ הרבה יותר מהר ממנה.מה פתאום,כאילו?(הוא יודע הכי טוב,יש לו ניסיון,הוא כמו המערכת הלימבית שהשתלטה על האונה הקדם מצחית ולא תשחרר לעולם, וודאי לא לאישה, לא משנה איך קוראים לה! (לכן יש לא מעט אנשים שיצאו מדעתם מאז שהוא נבחר:)

        "מי ,שומו שמיים,יבחר בשחורה לנשיאות?!" הוא אומר לעצמו(זה מה שהוא אומר לעצמו? זה כנראה משום שהוא סבור,שהוא עצמו,לבן!:)."חיה באופרה או אולי באופוריה, כי היא אדם רוחני שכזה עם כמה וכמה אחוזות ששוות עשרות מיליונים והיא גם אחראית כמעט להאלהתו של מחבר "כוחו של הרגע הזה",(ועוד כמה וכמה), גרמני אחד, שחי יפה מאוד מאז מהמכירות שנסקו וממשיך למכור ריטריטים יקרים מאוד בהרי הרוקי הקנדים יחד עם אשתו האקזוטית והנוף נראה יפה, יפה מאוד, למה לא בעצם?(וזה עצם העניין!.:)….אין סיכוי, טראמפ אומר הישר מהבית הלבן,אני לא אשחרר את העצם, למרות שהיא self made והוא עצמו עם מלאניה קצת פחות מהחדר הסגלגל של ביל קלינטון והילרי ומוניקה ,שדווקא אותה בחרו לבייש, למרות שהיא כמעט הצליחה ולמרות שהיא גם עשירה וגם לבנה….עשו לה שיימינג, לא יפה! לפחות יצאה מזה הרצאה יפה בטד.

        אני דווקא מחבב את מוניקה ולא בגלל הסיפורים הפיקנטיים עצמם, וודאי לא בגלל שהיא יהודיה והיא "משלנו" כאילו, אלא משום , שהיא ממחישה מה יש לנשים להפסיד מללכת שבי "אחריו", להסתחרר כאילו, לאבד את האונה הקדם מצחית (כאילו:) כאשר הן רואות את המפקד הנערץ והגיבור ולהפוך להיות "פריחות" או "בימבות",או מה שזה לא יהיה, אבל גם כיצד הן יודעות לקחת אחריות על הכל בדיעבד ולעשות מזה סיפור חיים בעל משמעות.(כאילו או לא) מונולוגים דרמטיים.שיתוף אמנותי רגשי בעל משמעות נשגבת!. נשים בוחרות בחיים הרבה יותר מגברים חלושים גם כאשר הן חוות גיהנום חברתי,בידוד ובושה. גברים מתאבדים יותר, זאת עובדה!

        בקיצור, כמו שאתם רואים, כולם מסתבכים, גברים ונשים. הילרי ומוניקה, שחורים ולבנים, ניקסון ומרטין לותר קינג, קנדי ומרלין הקוסמת טראמפ ויאיר וביל, שהתנהג , אולי, כמו דביל. ככה זה, כשמשתכרים מאהבה או ממחסור באהבה. האונה הקדם מצחית נסגרת והמעלית יורדת הישר למרתף. נורא?לא בהכרח, לפעמים, זה האדם…אם כי זה לא כל האדם. לאדם יש פוטנציאל! (זה מה שאומרים כל אלו שאומרים:)

        לסיכום,יש אנשים , שהבית שלהם תמיד בנוי באוויר ואף פעם אין לו מרתף. מי שגר בבית כזה מרחף באוויר עד שמישהו מעיר אותו ואז הוא נופל וחוטף. תאמת, כאילו, מגיע להם! זה טוב שהם מתעוררים, זה לטובתם ולטובת האנושות כולה,כאילו! יש צדק מושלם בעולם וצדק הוא כוכב, עליון!

        מי לא רוצה להיות הכי גדול, הכי חזק, הכי תחרותי,הכי מנצח,הכי חי לנצח,הכי עשיר,הכי עוצמתי ושיהיה לו אבא שהוא גם שוטר? כמעט כל ילד פנטזיונר רוצה, חלקם אפילו מצליחים בכך כשהם גדלים, …ומתחתנים עם הדוגמניות הכי יפות! זה מסביר כמה דברים קטנים פה ושם, לא יותר מדי… זה כמו הלוויתנים שמתאבדים על החוף אחרי שהרגו לעצמם את האונה הקדם מצחית עם ג'אנק פוד.(פעם שמעתי את זה באיזשהו נאום בכנסת, נאום המתאבדים ולא של החמאס!:)

        עד כאן. עכשיו, אם תרצו למחוק את התגובה, זה בסדר מבחינתי. על בסיס אום שמום נאמר בה כמעט כלום…אולי היה עדיף אם לא הייתה נכתבת בשעה של עייפות האונה הקדם מצחית שלי, אבל אם היא כבר נכתבה, אז אני עומד מאחוריה ולא כמו שטראמפ עמד מאחרי הילרי דה קרוק קלינטון ב- debate…:)

        גם זאת המציאות.ועכשיו-לישון!בפקודה!:)

השאר תגובה