* / טל שלמה

  •  
  •  
  •  
  •  
 
כְּבָר יָמִים מִסְפָּר שֶׁכּוֹאֲבוֹת לִי הָעֵינַיִם
בְּתוֹךְ חַלְלֵיהֶן, מַמָּשׁ בְּחֹרֵיהֶן
אוּלַי זֹאת הַבְּהִיָּה הַמְרֻבָּה
בַּמַּסְכִּים מוּל פָּנַי
אוּלַי בַּתִּקְשֹׁרֶת הָעֲלוּבָה
שֶׁל רִבּוּעֵי אֲנָשִׁים מִלְּפָנַי.
אוּלַי כִּי הֵן רוֹאוֹת אֶת מַה שֶּׁרָצִיתִי לִשְׁכֹּחַ
עֶרֶב חַג שֵׁנִי, בַּסָּלוֹן
לִפְנוֹת בֹּקֶר
לֹא נִרְדֶּמֶת
נִזְכֶּרֶת
אָז יְשַׁבְתֶּן לַשֻּׁלְחָן,
הִרְגַּשְׁתְּ חֵלֶק מִמִּשְׁפָּחָה
אוּלַי זֹאת הַשִּׁכְחָה
אֲבָל חַשְׁתְּ אֲהוּבָה.
הָעֶרֶב הִשְׁאַרְתִּי כּוֹס יַיִן,
אֶת הַדֶּלֶת לֹא נְעוּלָה
אֲנִי לֹא מְחַכָּה לְאֵלִיָּהוּ, לֹא לַמָּשִׁיחַ
רַק אֵלַיִךְ שֶׁתָּבוֹאִי
הִשְׁאַרְתִּי לָךְ פְּתַח, סֶדֶק, חָרָךְ
הֲיִי אוֹר חוֹדֵר.

ניקוד ועריכה: יאיר בן־חור

4 thoughts on “* / טל שלמה

  1. אריק

    מצטרף להערת הניקוד של רחל: מסַכִּים, פֶּתַח.
    השיר מעניין בהיפוך הלוליני שהוא עושה מחלק א' הפתיח [ שורות 1 -15 ] לבין חלק ב' [שורות 16 – 21 ]. אפשר גם לראות בשיר מבנה עתיק מאוד של השירה הערבית, הנקראת קס[צ]ידה. השיר בנוי משלושה חלקים: פתיחה – מעבר – חלק העיקר; נושא השיר, נשוא השיר וכו' וכך:
    פתיחה – שורות 1 – 6 , בתי המעבר – שורות 7 – 16, חלק העיקר – שורות 16 -21. החלוקה הזו מאפשרת מבט מורכב בכל אחד מחלקי השיר ובשיר השלם.

  2. רחל בכר

    טל תודה על השיר שכל כך קל להזדהות איתו.
    אם אינני טועה נפלו שתי שגיאות בניקוד, אחת במילה במסכים והשניה במילים פתח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *