* / אליעז סגל
* / אליעז סגל
מָתַי נִהְיֶה סוֹף־סוֹף יְצוּרֵי אוֹר
נָגוּר בְּבָתֵּי הוֹלוֹגְרָמָה
לֹא נִכְאַב לֹא נִרְעַב
לֹא נֶחֱטָא
וְאֶת הַגּוּף נַשְׁאִיר מֵאָחוֹר כְּמַזְכֶּרֶת
אֶבוֹלוּצְיוֹנִית אֲבוּדָה? וְאִם נִרְצֶה
נִגמָא אֶת הַמֶּרְחָק בֵּין שַׁבְּתַאי לְאוּרָנוּס
בְּאִבְחָה
"מַהוּ הַזְּמַן?" כְּבָר לֹא תִּהְיֶה שְׁאֵלָה
וְאֶת הַמֶּרְחָב נוּכַל לְקַפֵּל כִּכְפָפָה
וּכְשֶׁהַכֹֹּל יִמָּאֵס נוּכַל פָּשׁוּט לְכַבּוֹת אֶת הָאוֹר
וְשׁוּב לַהֲפֹךְ לִיצוּרֵי דְּרוֹר בָּאֲפֵלָה.
ניקוד: יאיר בן־חור
שירו של אליעז סגל הוא מעין תפילה, כמיהה לעתיד טוב יותר, נטול זדון וכאבים, זמן ומרחב, תפילה שרובה ככולה כמיהה לשוב ולהיות יצורי דרור.
6 תגובות
דוד אדלר
יפה כשיר. על הרעיון צריך עוד לחשוב….
אליעז סגל
בתור מי שכתב את השיר אני מבין אותו קצת אחרת מן הפרשנות של ליריקה. השיר אינו חד משמעי בכמיהתו לעתיד טוב יותר
הוא מתנדנד יותר בין המצב העתידי שהוא מצייר לבין מצב מקורי פרימיטיבי – ייצוריי דרור באפלה.
אליעז
אליעז סגל
בתור מי שכתב את השיר אני מבין אותו קצת אחרת מן הפרשנות של "ליריקה".
השיר אינו חד משמעי בכמיהתו לעתיד טוב יותר אלא נוטה להתנדנד בין המצב העתידי -בדיוני
שהוא מתאר לבין מצב מקורי-פרימיטיבי – " דרור באפלה"
נילי אמיר-סגל
השיר מעורר סקרנות ואכן יש בו סימני שאלה לגבי הפרשנות.
אבל כוחו דווקא באותם סימני שאלה.
היכן אם לא בשיר נוכל לתת דרור לדמיון ולאותם יצורי אור וליצורי דרור באפלה?
תודה למחבר
זיוה גל
שיר חכם. שיר עמוק. שיר המעורר באופן עקיף תהיות ושאלות על העולם
על אופן קיום האדם על המרחב, על הזמן. נקודת ראות פילוסופית בשיר
המרובד משמעויות ומעורבל תחושות.
שיר המתחדד למגע המתעתע שבין אור לאפלה.
רחל בכר
הפרשנות שלי שונה .
קראתי שוב ושוב ובכל פעם הגעתי למסקנה שהשיר הוא כמיהה לחיים שאחרי, עם אזכור לגלגול נשמות.
למרות פרשנותי, הופתעתי לגלות שהשיר לא השרה עלי אווירת נכאים, יש בו אופטימיות אולי בגלל שנכתב בלשון רבים ומלמד על ציפייה לחיים בעולם שכולו טוב, לכולם ולא על אובדנות.