שירה

טוב השיח המדיני על מילותיו משיח צבאי על דמיו / איתן קלינסקי

טוֹב הַשִּׂיחַ הַמְּדִינִי עַל מִלּוֹתָיו

עַל פְּנֵי הַשִּׂיחַ הַצְּבָאִי עַל דָּמָיו

אֲנַחְנוּ חַיָּבִים לְהַכִּיר בְּמִגְבְּלוֹת הַכֹּחַ

בֶּעָבָר הִפְגִּישׁוּ אוֹתָנוּ פּוֹרְצֵי מִגְבְּלוֹת הַכֹּחַ פַּעֲמַיִם עִם ט' בְּאָב,

אִם הַיּוֹם נִתֵּן לַקַּנָּאוּת הַמְּשִׁיחִית לִפְרֹץ אֶת מִגְבְּלוֹת הַכֹּחַ

נַעֲלֶה עַל שִׂרְטוֹן שֶׁיַפְגִּישׁ אוֹתָנוּ בַּפַּעַם הַשְּׁלִישִׁית עִם ט' בְּאָב.

לִִמְנִיעַת בּוֹאוֹ שֶׁל ט' בְּאָב בַּשְּׁלִישִׁית

עָלֵינוּ לְאַמֵּץ אֶת דִּבְרֵי הֶחָכָם בָּאָדָם שֶׁהִשְׁאִיר לָנוּ צַוָּאָה,

שֶׁנִּסַּח לָנוּ בִּבְהִירוּת בְּסֵפֶר קֹהֶלֶת פֶּרֶק ט פְּסוּקִים טז, יח:

"טוֹבָֹה חָכְמָה מִגְּבוּרָה", "טוֹבָה חָכְמָה מִכְּלֵי קְרָב".

טוֹב הַשִּׂיחַ הַמְּדִינִי עַל מְחִירֵי כָּבוֹד לְאֻמִּי

וְטוֹב הַשִּׂיחַ הַמְּדִינִי עַל מִלּוֹתָיו עַל פְּנֵי הַשִּׂיחַ הַצְּבָאִי עַל דָּמָיו 

הַמְדַמֵּם אֶת אַדְמַת אֶרָץ יִשְׂרָאֵל, שֶׁהֵבִיא בִּשְׁנַת תַּשְׁפָּ"ד

צָפוֹן שָׂרוּף וְדָרוֹם דָּרוּס רֵיק מֵאָדָם

וְתוֹשָׁבָיו עֲקוּרִים בְּלִבָּהּ שֶׁל הָאָרֶץ

הַמִּתְחַנֶּנֶת שֶׁנִּמְנַע אֶת הוֹפָעַת ט' בְּאָב בַּפַּעַם הַשְּׁלִישִׁית –

נְקַדֵּשׁ אֶת הַחַיִּים בַּשִּׂיחַ הַמְּדִינִי

וְלֹא נְקַדֵּשׁ אֶת הַדָּמִים בַּשִּׂיחַ הַצְּבָאִי.

וְאִי אֶפְשָׁר לְסַיֵּם בְּלִי לְבַקֵּשׁ מִמֶּמְשֶֶלת יִשְׂרָאֵל שֶׁתְּקַיֵם אֶת הַכָּתוּב

בְּמִשְנֵה תּוֹרָה לְרַמְבַּ"ם, סֵפֶר זְרָעִים, הִלְכוֹת מַתְּנוֹת עֲנִיִּים, פֶּרֶק ח', הֲלָכָה י': 

"וְאֵין לְךָ מִצְוָה גְּדוֹלָה כְּפִדְיוֹן שְׁבוּיִים"

וְגָם לְשַׁנֵּן אֶת הַפֶּרֶק "יוֹרֵה דֵּעָה" בְּשֹֻלְחָן עָרוּך, סִימָן רנב, סְעִיף ג:

"הַמְאַחֵר בְּרֶגַע בְּפִדְיוןֹ שְׁבוּיִים שׁוֹפֵךְ דָּמִים הוּא."

מֶמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל אֵינָהּ מְאַחֶרֶת רֶגַע אֶחָד

הִיא כְּבָר מְאַחֶרֶת שְׁלֹשׁ מֵאוֹת עֶשְׁרִים וּשְׁלֹשָׁה יָמִים

מֶמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל הִיא שׁוֹפֶכֶת דָּמִים.

ניקוד ועריכה: יאיר בן־חור

3 תגובות

  • שולה פיינברג.

    כל הכבוד לאתר שנתן במה לשירה פוליטית. . בימים טרופים אלו השירה החברתית ננעלה על בריח ומסגר , טוב שיש מי שמגיב לנוכח שכרון הכוח, שאליו מתמכרת החברה הישראלית. . איתן, האופוריה הכוחנית, שאחזה בחברה הישראלית, הביאה להרס החיים הלאומיים יותר מ-2 הפעמים שאתה הזכרת בשירך. אי ההכרה במגבלות הכוח הביאה להרס החיים הלאומיים היהודיים בעקבות המרד של בר כוכבא, מרד שהסתיים במכה אנושה לחיים הלאומיים היהודיים בארץ ישראל בשנת 135 לספירה . גם בית החשמונאים עלה על שרטון של הרס החיים הלאומיים בשלב של התמכרות לאופוריה הכוחנית . איתן יקר, שמור על בריאותך.

השאר תגובה