* / מיכל ברנע
* / מיכל ברנע
לִפְעָמִים בָּאָה קֹדֶם הַצּוּרָה.
לִפְעָמִים בָּא הַצְּלִיל.
לִפְעָמִים מוֹפִיעָה מַשְׁמָעוּת וּמְחַכָּה לָהֶם,
מִתְקָרֶבֶת לְבָנָה,
כְּמוֹ אַרְנֶבֶת
לִשְׁתּוֹת מִמֶּנִי מַיִם.
ארס-פואטיקה במיטבה. בתהליך היצירה אין חוקים ולהשראה פנים רבות. אך בכל יצירה יש אלמנט של הפתעה, כארנבת לבנה החומקת מן הכובע.
11 תגובות
רחל אשד
מאד אהבתי את השיר. במיוחד את דימוי הארנבת כמוזה הכה חמקנית שכולנו, המשוררים, כמהים לתפוס ברגע של חסד.
יפה גם המשך הדימוי, כאשר הארנבת שותה את מי הדוברת, כאילו היא מעיין נובע.
תודה מיכל.
אלה
שיר קסום, ישר חשבתי על אליס בארץ הפלאות. תודה!
דוד אדלר
חמוד
נילי אמיר-סגל
גורם ההפתעה בחלק השני של השיר "עושה את השיר"… תודה לך .
אגב מימיי לא חשבתי שהמוזה יכולה להופיע כארנבת …
מיכל ברנע-אסטרוג
תודות לכם!
רחל בכר
אהבתי את דימוי הארנבת, מקורי ושנון.
הארנבת מתרבה בקצב מסחרר ואני מקווה שלזה כיוונת. 🙂
מיכל ברנע-אסטרוג
תודה, רחל. לא חשבתי על ההתרבות, אבל זה כיוון משמח
רוחה שפירא
*
לִפְעָמִים
מִתְקָרֶבֶת לְבָנָה,
כְּמוֹ אַרְנֶבֶת
לִשְׁתּוֹת מִמֶּנִי מַיִם.
בעיניי השיר נכון, יפה ומושלם, כך, בלי שלוש השורות הראשונות (שהן יפות ומעניינות בפני עצמן). תודה.
ענת קוריאל
שלום רוחה,
לטעמי קיצוץ השיר פוגע ביופיו ובשלמותו.
הוא גם הופך אותו לתלוש ולא מובן.
רוחה שפירא
שלום ענת,
"על טעם וריח אין להתווכח" ואעפ"י כן לדעתי, הצורה, הצליל והמשמעות מפעימים (גם בלי לקרוא בשמם), בדרך ההתבוננות הפשוטה, הבלתי אמצעית והאישית של המשוררת, בשורות האחרונות של השיר. חג שמח!
מיכל ברנע-אסטרוג
תודה לשתיכן, רוחה וענת,
על הקדשת המחשבה. וסליחה שלקח לי כל כך הרבה זמן להגיב בחזרה, שוטטתי במחוזות אחרים.
מיכל