שירה

אחרי החג / מיקי הראל

שֻׁלְחָן אָרֹךְ וְצַר

יָרֹק וְקַר

אוֹר סִינְתֵּטִי-

מְנֻכָּר

כַּמָּה אוּכָל

לְהָכִיל

מוֹרָאוֹת גִּיל

זְמַן, מָקוֹם –

מְצוּקוֹת

אותן לֹא אֶמְכֹּר

לְנוֹסֵעַ סָמוּי

בְּמַרְתְּפַי

בְּקַרְדֹּם אֶחְפֹּר-

כָּל רַע

אֶפָּטֵר מִמָּרָה-

שְׁחֹרָה בִּקְצֵה הַמַּבָּט

אֹפֶק יָרֹק

וּמַרְדִּים

יִשְׁאַל

יֵשׁ לָךְ וְרִיד?

בִּבְרָנוּלָה יִזְרֹם

לֹבֶן הַסַּם-

יְטַשְׁטֵשׁ

יִבְלֹל הַדָּם

14 תגובות

  • brachelb

    יפתי, שירך היפה מתאר רגע שרבים מאיתנו מזדהים איתו. רגעים של מתח וחרדה לפני ניתוח. אהבתי את הקצב, את הקריצה שלא לומר ציניות. יש לך וריד?

    • mickyharel

      יקרה, מכיוון שזה הניתוח השלישי שלי השנה ואת יודעת. אז כן רק המחשבה על המיטה הצרה או שולחן הניתוחים הירקרק מצמררת אותי, קשה לומר שמתרגלים לזה. הוריד הוא הדבר הכי ציני, אבל אינו המצאה שלי אני לא יכולה להתייחס לזה בציניות, המרדימה בניתוח הקודם שאלה אותי בפירוש בנוסח הזה וזה נשאר לי כנכס צאן ברזל ובכלל כל השימוש בברנולות מצריך וריד…
      דבר נוסף שהצריך את תשומת לבי הוא שתי שגיאות ניקוד שרק בגודל הזה של הפונט אני רואה אותן ואין לי אפשרות לתקן אותן.

  • לאה צבי (דובז'ינסקי)

    נדמה שאחרי החגים עולה המציאות שלפעמים כואבת, מיקי יקרה, כתוב נפלא וניתן לקרוא ולפרש בכמה מובנים, הוריד בעיניי מסמל הרבה, הוא מוליך החיים וככל שהגיל עולה קשה יותר למוצאו. תודה מיקי על השיר העצוב והיפה!

    • mickyharel

      לאה יקרה, הוריד הוא ערוץ מוליך זרם לשיר הזה למרות שזו הייתה שאלה מאד קונקרטית של מרדימה בניתוח קודם שלי וגם הפך לאישיו בכל טיפול המצריך עירוי או ניתוח… אפשר לפרשו להרבה מובנים. כי מוליך הזרם הוא גם מוליך החיים. תודה על תגובתך היפה.

  • איילת שמעוני

    עבורי זה מתאר חזרה לשגרה שיש בה איום וחוסר אונים. מקווה שמוראות הגיל לא יצטרכו לפגוש בסכין המנתחים, שהאור יהיה פחות קר ומנוכר. מה שבטוח הוא שהשיר, שלא כמו הסם, אינו מטשטש דבר.

    • mickyharel

      לאה יקרה, איכשהו דלגתי על התגובה אליך. מה שכתבת נכון ויפה ואני מודה לך על כך. וכן הוריד וכלל דרכי זרימת החיים חשובים לאין ערוך ויש בהם סמליות, אני בשיר המינימליסטי הזה מאידך מתכוונת לנוסח השאלה המצמררת של המרדימים שהרכיבו לידי את הברנולות…

  • mickyharel

    איילת מודה לך על המחשבה המיוחדת. אבל אני לא חוזרת לשגרה כי נותקתי ונוטרלתי ממנה בגלל הבריאות. וכן ביום חמישי הקרוב אצטרך לפגוש את סכין המנתחים. לצערי זה כבר מתחיל להיות די קבוע אצלי. לא סכנת חיים אבל ממש לא נעים. אחד לאחד עם השיר

  • עפרה בן-עמי

    שיר מצמרר עד מאוד. הבדידות שהחולי מביא איתו עולה מכל מילה בשיר. כמעט כמו משאלת המרדים.

    • mickyharel

      תודה על התגובה כל חולי ובעיקר ניתוח יש בו אי נעימות בלשון המעטה. אבל הוא חלק מן החיים.

  • איתן

    השיר כבש אותי. הוא דיבר אל לבי.. לצערי, יותר מדי פעמים חוויתי על בשרי את חוויית הרגע של לפני ……. מברך אותך בבריאות , ועוד הפעם – הרבה בריאות .

  • mickyharel

    תודה איתן, אולי המינימליזם הקר יוצר את האווירה המדויקת ולמי שמכיר את הנושא בוודאי ובוודאי

השאר תגובה